חתונה בשישי | חתונה בשישבת | חתונה ביום חול | חתונה בחג

כל יום בשבוע מתאים לקיים בו חתונה – בבוקר, בצהרים או בערב לפי בחירתכם. בתקופות הקדומות נהגו לערוך טקסים של חתונה בימי ראשון ורביעי; נישואין שניים נהגו לקיים ביום ה'. יש שבוחרים לערוך טקס חתונה ביום שלישי משום שעליו נאמר פעמיים "וירא אלוהים כי טוב" במהלך הבריאה (בראשית א' י, י"ג).
ישנם ימים ותאריכים שונים בהם לא ניתן להתחתן באמצעות הרבנות. וכן קיימים הבדלים בין מנהגי הרבנות של עדות אשכנז ועדות ספרד (העדה לצורך הנישואין ברבנות נקבעת לפי מוצאו של אבי החתן). כמו כן הרבנות לא מאפשרת להתחתן ביום שישי אחה"צ (מחשש לכניסת השבת; או שרב לא יסכים לחזור לביתו), במהלך השבת ובמוצאי שבת וחג.


בשנים האחרונות מעוניינים זוגות רבים לערוך את טקס החתונה דווקא בשעות אחה"צ או הלילה של יום השישי כדי לחגוג בניחותא אל תוך ליל שבת עם חבריהם ומשפחתם. יש שבחרו לעצמם תאריך סימלי במיוחד – את מוצאי יום העצמאות כביטוי לזהותם היהודית-ישראלית. אנחנו בהוויה מעמידים לרשותכם עורכי טקסים שמכבדים את המסורת היהודית אך גם את בחירותיו של הזוג לכן נשמח לערוך את טקס החתונה שלכם בכל מועד שיבחר על ידכם לחגיגת נישואיכם, בימי חול כמו גם ביום שישי, או ביום שבת, או ביום חג.

רוצים לדעת עוד?

קראו עוד על טקסי החתונה של הויה, הכירו את עורכי ועורכות הטקסים שלנו, או הצטרפו לסדנה לקראת חופה (מומלץ!).

אם יש לכם עוד שאלות, אתם מוזמנים לראות אם כבר פרסמנו את התשובה ב"תשובות לשאלות נפוצות", או לשאול אותנו.